torsdag 2. september 2010

Småkryp i hagen

Status på hagefornten:

Tomater plantet i friluft.
Det ble noen stykker som er gule nå.
Tok de med hjem og håper de modner på kjøkkenbenken.

Purre. Ble noen her også, men de ble ikke så store
som forventet. Ble nok plantet for seint.
De står enda en stund.

Sommerkål. Spist opp av snegler.
Både utenfra og innenfra.

Brokkoli. Begynte veldig bra.
Men ble ikke som forventet.

Aubergin på verandaen.
Masse blomster, så jeg trodde det skulle
bli mange frukter på.
Blomstrene rett og slett bare falt av.
Ingen suksess.
Egner seg kanske bedre i drivhus.

Squash: Høstet i bøtter og spann.
Vellykket.

Her er noen jeg har besøk av i hagen.














5 kommentarer:

  1. Det blir ofte til at resultatene i kjøkkenhagen blir litt opp og ned, men jeg synes du har fått til masse!
    Hos meg har gulrøttene vært veldig bra, mens jeg ikke fikk høstet en eneste purre pga insektangrep. Nå er det bare å stelle og høste det siste, og glede seg til neste års sesong :)

    Artige bilder av småkryp, og sommerfuglbildene i postene under var virkelig flotte :)

    SvarSlett
  2. Hei!
    Dette var jo mitt første år, og jeg har lært litt. Neste år blir det mer planlegging, det er helt klart. Mulig jeg får byttet parsell, da min har en dårlig jord (mye leire) og dårlig plassering.
    Men jeg gir ikke opp.
    Takk for kommentaren til bildene mine!

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. wou very nice photo and excellent blog, I like vety much
    pleace looking fotoblog Teuvo images
    www.ttvehkalahti.blogspot.com
    and pleace your comments

    Thank you

    Teuvo

    FINLAND

    SvarSlett
  4. Great series of photo, compliments

    SvarSlett
  5. Teuvo and Elettra.
    Thank yor for yoe nice comments.

    SvarSlett

Tusen takk for din kommentar. Setter pris på det. Ha en fortsatt fin dag!