mandag 2. mai 2011

Nydelig dag for jobbing i hagen

I dag har jeg endelig kommet meg i hagen. 
En nydelig ettermiddag med sol og flott temperatur.
Jeg har raket og ryddet, fjernet en del løvetann.
Fylt på med ny jord rundt plantene som har overlevd vinteren.
Jeg er fremdeles ikke sikker på hva som er hva, men det finner jeg vel ut når det blomstrer. He,he. (Dette er blomsterdama som ikke har lært seg navnet på plantene sine)
Hadde en koselig prat med et par hage-naboer som også er godt i gang. 
Sosialt og flott sted å ha parsellhage.
Så er vi klare for dugnad denne uka.



Botanisk navn, Pulsatilla aurea
Norsk navn Kubjelle
Blomsterfarge Hvit
Høyde (m) 0,4 - 0,5
Plantetype Stauder



Min gode hage-nabo som alltid er snill og blid. Som også er godt i gang med planting.

Stauden, som jeg i fjor luket bort (trodde det var ugress).
Alle skuddene kom rundt planten og ikke der jeg plantet den.
Er det rart en nybegynner blir forvirret.
Kommer med mange skudd, håper det blir blomster på den i år.

Disse to er jeg heller ikke sikker på.

Tror dette er Hvit Fagerklokke.

Staude jeg plantet i fjor høst. Var ikke klar over at den kom med blomster.



Noen stauder har ikke kommet opp enda, tror jeg.
Så det er en spennende tid framover nå.

1 kommentar:

  1. Å her er det masse på gang ,den hvite ,,kubjelle,,er helt nydelig ,du har masse og glede deg til her.
    Ha en fin tirsdag Marit.

    SvarSlett

Tusen takk for din kommentar. Setter pris på det. Ha en fortsatt fin dag!