mandag 21. juni 2010

Auberginer, jorbær, poteter og naboens blomster

Auberginer har jeg plantet ut i dag.
Mulig at de trives best i et drivhus.
Jeg har ingen erfaring med auberginer,
men håper på en knall sommer med
mye sol og varme.

 


Tar gjerne i mot tips om auberginer fra en som har prøvd det før.







Da ser det ut som det blir jordbær i år likevell.


Poteten står snart i blomst.





Naboen har noen flotte blomster.
Sånne ønsker jeg og på parsellen min.
Akeleie.
Har forstått at de kommer i flere farger og typer.


Iris.






2 kommentarer:

  1. Hei, takk for koselig kommentar inne hos meg! Når det gjelder hvor mange mais det kan komme på vær plante er jeg usikker på det. Men jeg kan se 3 stk. på den ene planten nå.

    Koselig blogg du har. Jeg har sittet og lest meg nedover her nå. Vet du at jeg som bor i mer landlige strøk, ante ikke at det fantes noe som heter parsellhage. Men det er jo genialt da!! Flott at det finnes slike muligheter. Lykke til med hagen din.

    ...å du..akeleier er bare så nydelige!!! Jeg kjøpe min første hvite akeleie nå i vår. Den er bare bedårende!

    SvarSlett
  2. Fine bilder av iris og akeleie :) Og lykke til med auberginene, det har jeg aldri dyrket, så jeg har dessverre ingen tips. Men plantene dine ser friske og fine ut, så det går nok bra.

    Her så jeg første anlegg til gresskar på plantene mine i dag, kjempeartig.

    Ha en fin helg :)

    SvarSlett

Tusen takk for din kommentar. Setter pris på det. Ha en fortsatt fin dag!